Déjà vu!

Det er følelsen jeg sitter igjen med etter 5×15 minutter styrketråkk opp bakken til Soria. Bakken er ni kilometer lang og jeg rakk å bli godt kjent med den i går. Både opp og nedover, og jammen ble det ikke ny pers også. 2,5 minutter raskere ned enn for noen få dager siden, det er bra fremgang! Heldigvis hadde jeg en hviledag i forgår som ble brukt godt, og med nye, gode bein var bakken slett ikke verst å forsere. Med på veien hadde jeg Jerome, men vi fikk også følge av Rune Racer-Farth som har leilighet på øya. Han ga nokså klart uttrykk for at 5×15 min styrketråkk (altså veldig tunge tråkk) i sone 3 var galskap, men jeg tror faktisk jeg klarte å imponere litt underveis. For jeg hadde skikkelig dagen! Og med verdens beste gulrot på toppen, nemlig juicen på Soria, hadde jeg ingen grunn til å holde igjen. Selv om vi hadde startet dagen med en time løping som inkluderte både løpedrills og sprinter i sanddynene her i Maspalomas.

Rune og Jerome var en super heiagjeng der jeg kjørte styrketråkk opp bakken til Soria.
Rune og Jerome var en super heiagjeng der jeg kjørte styrketråkk opp bakken til Soria.

En stor takk må også rettes til følgetoget mitt. Jerome og Rune kjørte opp og ned sammen med meg, kom med gode tips underveis og holdt humøret mitt oppe.

Syklene tar seg en velfortjent hvil etter å ha kjørt opp og ned bakkene flere ganger.
Syklene tar seg en velfortjent hvil etter å ha kjørt opp og ned bakkene flere ganger.

En annen grunn til at det gikk bra, var at jeg etter noen dager her nede har lært meg at mat- og væskeinntak må økes. Jeg svetter ekstremt mye og med alle høydemeterne vi får med oss er jeg rett og slett helt nødt til å fylle på med energi. Derfor hadde jeg med meg både vann, sportsdrikk og bar på veien opp. Vel opp i Soria gikk det ned en stor juice, en Twix og en Snickers. I rekordfart, for jeg rakk ikke tenke på at jeg burde tatt bilde av alt sammen underveis… Litt ekstra salt i vannet på flasken på veien hjem, og vips så var det gode, gamle Kari-smilet tilbake 🙂

Siden jeg glemte sjokoladebildet på toppen av Soria, måtte jeg jo få med øl og chips-bildet da vi vel var hjemme igjen på hotellet. Legg for øvrig merke til at ølen er alkoholfri og at chipsposen har vart i tre dager (på to personer!). Men litt av alt er lov.
Siden jeg glemte sjokoladebildet på toppen av Soria, måtte jeg jo få med øl og chips-bildet da vi vel var hjemme igjen på hotellet. Legg for øvrig merke til at ølen er alkoholfri og at chipsposen har vart i tre dager (på to personer!). Men litt av alt er lov.

Totalt ble det 4 timer på sykkelen, 1750 høydemeter og 84 kilometer (lørdagens sykkeltur til Fataga, Santa Lucia, El Doctoral og hjem var på 3.37 med 1500 høydemeter og 75 kilometer). Det går altså ikke så fort, men her nede teller vi høydemeter fremfor kilometer. Legg til en time løping før frokost og en styrke/coreøkt før middag, så var vi oppe i seks timer trening. Klar for ny dyst og syv timer trening i dag!

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar