Ny sykkel 2015?

Forhåndsbestill sykkel før jul! Det gir deg en meget god pris og splitter ny sykkel før våren kommer.

I disse dager er det mulig å gjøre en svært god deal på ny 2015-sykkel fra Birk Sport. Det er nemlig nå det er anledning til å forhåndsbestille de råeste, raskeste og kuleste Fuji-syklene, enten de skulle være til triathlon, landevei- eller terrengbruk. Jeg har brukt Fuji-sykler i tre år og kunne ikke vært mer fornøyd. Her får du svært mye sykkel for pengene. Les blant annet hva AeroGeeks skriver om temposykkelen min Norcom Straight 1.3!

Se og les om de ulike 2015-modellene på Birk Sport sine nettsider.

Denne røde skjønnheten har dessverre kjørt mer på rulle enn landeveien i sommer, men det blir det endring på neste år!
Denne røde skjønnheten har dessverre kjørt mer på rulle enn landeveien i sommer, men det blir det endring på neste år!

Rask levering: Bestiller du sykkel hos Birk Sport nå, får du syklene før sesongen starter (levering februar/mars!) og du betaler ingenting før sykkelen kommer.

Liker du å se hva du kjøper, trenger du ikke fortvile. Birk Sport har nemlig de nye modellene på en showturne nå i høst. Med butikker i Tønsberg, Oslo, Trondheim, Lillehammer og Larvik bør det være gode muligheter for å ta dem nærmere i øyesyn før du bestiller. Sjekk datoene for «visning» her! Finner du ikke en dato som passer deg kan du ta direkte kontakt med Birk direkte for en løsning.

Så hva bør du vurdere? Etter tre år med min Fuji SST 2.0 føler jeg meg klar for en ny landeveisykkel først og fremst. Ikke at den trenger utskifting, den ville sikkert fulgt meg i tykt og tynt i flere år til, men så er det moro med noe nytt også. Temposykkelen min er imidlertid kulest i klassen, så den trenger ikke byttes ut. På den har jeg forelsket meg i Di2-gir (elektrisk giring) og nå vil jeg ha det på landeveisykkelen også!

Toppmodellen fra Fuji på landeveien neste år heter Transonic SL.
Toppmodellen fra Fuji på landeveien neste år heter Transonic SL.

Så da sitter jeg her og sikler på en splitter ny Fuji Transonic. Den er bygget med fokus på tre ting, aerodynamikk, stivhet og vekt. Fuji er også en av de første produsentene som tar i bruk Shimano Direct Mount bremser. Konstruksjonen av sykkelen er bygget på de samme prinsippene som på den superraske (og veldig røde) temposykkelen min Norcom Straight. AeroGeeks har omtalt Transonic i dette innlegget. Med en forhåndspris fra 11.900 for den billigste modellen til 38.900 for toppmodellen Transonic SL er det kanskje flere som kan vurdere et sykkelbytte? Jeg tror for eksempel at både Transonic SL og Transonic 2.1 vil egne seg svært godt til konkurranser som Norseman 🙂

På temposiden trenger jeg ingen ny sykkel, da jeg allerede har «den raskeste sykkelen» ifølge gutta hos AeroGeeks som har skrevet om Norcom Straight 1.3.Du kan imidlertid forhåndsbestille ny temposykkel til en pris fra 14.900 for Norcom Straight 2.5 til 49.900 for toppmodellen Norcom Straight 1.1.

Sjekk den sykkelen da!!!
Sjekk den sykkelen da!!! Fuji Norcom Straight 1.1.

På terrengsiden er jeg særdeles fornøyd med min Fuji SLM 1.0 som jeg kjøpte for et par sesonger siden. Men om du har lyst på en ny behagelig (og rask) skjønnhet å ta med ut på tur, ville jeg absolutt vurdert å gå til anskaffelse av en Cyclocross! Jeg har aldri prøvd en selv, men de ser utrolig kule ut 🙂

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

3 kommentarer om “Ny sykkel 2015?

  1. Gode tilbud på birksport 🙂 vurderer å kjøpe temposykkel til neste sesong, men er usikker på om jeg skal gå for di2 eller ikke siden prisforskjellen er såpass stor. Har du noen tips?

    1. Hei Marianne. Hvor høy er du? Mitt røde vidunder er til salgs, altså temposykkel med di2. Passer 168-175.
      Pris med helt nye høyprofilhjul 25.000, pris uten hjul 20.000. Interessert? Den er lite brukt (brakk jo beinet) og får full service gjennomgang hos Birk før salg.

      Elektrisk gir er luksus og jeg synes det gjorde syklingen morsommere og enklere. På tempo vil jeg absolutt ha det, men på landevei går jeg får «manuell» kjøring enn så lenge. I tempo føler jeg meg sikrere med di2.

Legg igjen en kommentar